fredag 25. november 2011

Drittvær

Ja været her er mildt sagt drittvær, det blåser og regner til alle kanter. Så i dag har eg tatt helgevasken samt funne frem en del juleting. Eg pynter som regel til advent, ikke at alt blir tatt frem, men mye av det. Synes det blir litt kjedeligt om en berre skal pynte lillejulaften for å så ta det ned igjen 14 dager senere. Så nå er julestjernen og julestakene på plass.
Var så utrulig kjekt å gå i postkassen i dag, for i dag kom gaven eg har vunnet hos veien til å bli foreldre. Egentlig må eg nå si at lappen som låg ved var vel så koseligt som sjølve premien. Premien eg vant var eggløsningstester. Nå veit eg at eg har eggløsning og eg har som regel eggløsning til samme tid hver mnd, men nå er det så pass lenge siden eg har sjekket det at det kan vere greit og følge med et par mnd nå og se om det er like stabilt.
Mannen har dratt av gårde i dag for å hente ei ferje som har vært på verksted. Han kommer hjem i morgen, men drar så av gårde søndag me ei anna ferje som også må på verksted. Så da blir vi alene hjemme noen dager. fant ut i går at hvis eg fikk byttet lege time på onsdag så kunne eg vere med sambo på jobb tirsdag og komme hjem med han på onsdag. Og sambo tok en telefon til legen min og fikk ordnet det slik at eg slipper og innom legen på onsdag. Skal ta blodprøven på mandag og han sendte ny sjukmelding til meg i posten :)

2 kommentarer:

  1. Ja, du av alle vet vel hva vi går gjennom. Men har du også opplevd at det var feil med eggene?

    Det er en helt forferdelig følelse, og jeg bebreider selvfølgelig meg selv, og mener at jeg er ubrukelig!

    Nå er det absolutt viktig at vi tar var på hverandre, og vi lover at vi skal gjøre det :)

    Tusen takk for trøstende ord og klemmer!


    Klemmer fra oss begge to.

    SvarSlett
  2. Skulle ønske det var noe eg kunne si og gjøre for å lette litt på de vonde følelsene.
    Det blir sagt at eg har dårlig eggkvalitet. Eg har på alle mine 8 forsøk fått ut alt fra 12 til 16 egg. Alltid blir halvparten av eggene befruktet og alle gangene sitter vi igjen med bare 2 gode egg. Alle gangene har vi fått tilbakeført desse 2 eggene, men ingen barn har det blitt. Har opplevd å blitt gravid 2 ganger via forsøk, men begge gangene endet det med SA. Eg har i mange år jobbet veldig med meg selv og sjølvtilliten min. Har følt meg så himmlende ubrukelig.
    Eg jobber no fremdeles med meg sjølv, men eg ser at så lenge eg tar den tiden eg trenger for å komme meg etter hvert forsøk til bedre takkler eg nedturene. Og må også få skryte av min kjære som sjølv har det kjempe tøft, men som klarer alikevell å løfte meg oppigjen for hver gang det går galt.

    Nå har ikke vi hatt forsøk siden april, og allder hadde eg trudd at eg skulle klare å legge barnelaging og ivf til side....men det gjorde eg og nå kjenner eg at eg har appselutt hatt gått av det....

    Som sagt så er det beste rådet eg kan gji dere nå er å ta den tiden dere trenger på sørge over "tapet" og ta vare på kvarandre....trur nok at før du aner ord for det så har du pluttselig ny energi til å gå videre :)

    Igjen mange klemmer fra meg

    SvarSlett