fredag 9. desember 2011

Suffet

Jepp da kom brevet eg hadde fryktet. Sendte
henvisning til Haukeland for vel 1,5 mnd siden og ringde de for vel 14 dager
siden og fikk vite at vi mest trulegt vart sett opp til forsamtale i mars. I går
kom det berv via fastlegen min at henvisningen vart avvist
Begrunnelsen til det var: "Hun fikk et barn i sitt første forhold 20 år gammel dvs 1997. Deretter
hadde hun og daværende ektefelle 2 IVF i DK og i 2001 til 2002 2 forsøk her på
Haukeland. her vart det opservert dårlig embryoutvikling. Senere fremkommer det
at hun har gjennomgått ytterligere 4 IVF forsøk og at hun har fått et barn i
2006. Det fremkommer ikke av henvisningen hvilken klinikk de har vært på.
Imidlertidigt er det mes sannsynleg at hun har brukt opp sine 3 offentleg
forsøkok hun kan derfor ikke tilbys behandling hos oss. Rent medesinsk har hun
også gjennomgått 8 stimuleringer og vi vet lite om senfølger for kvinner som har
gjennomgått så mange stimulerte forsøk.På bakrunn av desse to faktoene
beklager jeg å måtte meddele at henvisningen avvises"
Her er min versjon : Vart uplanlagt gravid og fikk et barn i 97, traff så min eksmann i 97 og vi
prøvde å få barn i 6 år. Vi hadde 4 IVF forsøk 2 i DK og 2 på Haukeland. Vart
gravid på 3 av forøkene, men mistet. På det siste forsøket på Haukeland vart vi
anbefalt å kanskje prøve å få barn på en annen måte om det nå skulle vise seg at
vi ikkje vart gravide på dette forsøket. Like etter tok forholde slutt i 2002 og
i 2003 traff eg eks kjæresten. Vi fart fort gravide på egen hand, men mistet nok
ein gang. I 2005 vart vi igjen gravid på egen hand og 2006 vart eg igjen mor på
nytt Eks kjæresten valgte å forlate meg i 2008. 2009
vart eg isammen med min samboer, og ikkje lenge etter at vi vart isammen
oppdaget eg at eg var gravid, men vi mistet i uke 10. Siden han nå ikkje har
barn, så fikk vi et veldig sterkt ønske om å få et barn sammen. Vi oppsøkte
klinikk Hausken og har til nå hatt 4 IVF forsøk der uten graviditet. Hausken er
veldig klar i sin sak, han ser ikkje noe grunn til at vi ikkje skal få det til
til slutt. Han ville ikkje råde oss til å gji opp. På grunn av det økonomiske så
har vi nå valgt å gå offentleg (noe Hausken også anbefallte), veit at siden vi
nå har gått privat med 4 første forsøkene så har vi 3 offentleg forsøk igjen (
dette har eg forhørt meg med NAV om).Vart grueleg lang dette, men håper
noen kan komme med synspunkter og si hva de mener....Har ringt til
Haukeland og sagt at dei må rette opp i feilen om at eg har igjen 3 offentleg
forsøk og om dei ikkje kan legge til grunn at vi fikk det nesten til i
2009.Er det noe vits og høre med gynekologen om han eventuelt kan hevise
oss til Haugesund????Er så uffatteleg skuffa og lei meg på mannen sine
vegner....
Har nå ringt legen min, men han hadde nå permisjon til midten av jan...så nå skal eg inn til ein turnuskandidat og få han til å henvise meg videre til gynekologen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar