torsdag 12. januar 2012

Rehablitering

Ja da var vi kommen på Rehabliteringen. Ankom i går. For dei som ikkje veit eller huskar hvorfor eg skulle dit er fordi eg i mange år har vært blaget med øresus. Dette er eit program som går over 3 uker, så det vil si at når eg skreiv under på at eg ville på rehab. så skal eg bo her samenlagt i 3 uker.
Dagen i går gjekk med på å komme seg hit, det tok ca. 3 timer, pluss at vi hadde en mat stopp i byen ikke så langt vekke fra rehab. Sambo var med oppover og tok bussen og ekspressbåten hjem, slik at eg kunne ha bilen her. da eg kom inn vart eg motatt av en sjukepleier som tok bilde og spurde masse spørsmål om helsa mi. Etter det fikk eg rommet mitt som såg ut som ei celle ifølge sambo....men nå som eg er blitt litt vant til rommet så er det ikke så gale.
Ellers skjedde det ikke så mye spesielt her i går. Det var kveldsmat 18.30 og der klarde jo eg selvsagt og dumme meg ut....typisk meg. Kom og tok til meg ei skive og litt pålegg og vill sette meg ned. det var noen som satt på alle bord, så eg tok motet til meg og spurde om det var ledigt ved et av bordene. Alle ved borde såg rart på meg, og så sa ene damen at det var fasteplasser så måtte finne navnskiltet mitt på et av de andre bordene. Jaja tenkte eg det var da bare 15-20 bord å lete på. Kjennde eg vart bra frustrert og hadde gråten i halsen og ville sette fra meg tallerkene og bare gå....men så stod mannen i resepsjonen pluttselig bak meg og sa at kanskje eg skulle gå opp i andre etasjen og se. Og der innerst i kroken stod navnlappen min og det fant eg etter at eg hadde gått igjennom alle lappene på hvert enkelt bord. Eg fikk da spist skiven min. Etter det var det informasjonsmøte og da det var ferdigt da var eg klar for sengen.
I dag vart det utflukt på oss. Vi har vært på fjellet i en lavo. Der var vi å sklidde rompeakebrett, lekte leker og grillet banan og pinnebrød på bål. Dette var veldig koseligt. Resten av dagen i dag er det bare sett av til avslapning :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar